בנתב"ג לא זיהו את בן המיליארד הצרפתי, וגרמו למבוכה דיפלומטית

ישראל פריי 2 Comment on בנתב"ג לא זיהו את בן המיליארד הצרפתי, וגרמו למבוכה דיפלומטית
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בנו של מיליארדר אלג'ירי-צרפתי, מגדולי התומכים בישראל, עבר חוויה קשה ומשפילה בנתב"ג, בעת שביקש לעלות על טיסה חזרה לארצו. האירוע עורר סערה דיפלומטית, והצריכה התערבות של משרד החוץ וגורמים ישראליים בכירים ע"מ למזער את נזקי המחדל.

לפי הפרסום ב"מעריב", הצעיר הגיע לביקור ראשון בישראל, בה חגג את יום הולדתו ה-18, ביציאה מהארץ הוא עוכב בידי בודקת ששאלה אותו אם הוא מוסלמי. כשהשיב בחיוב, היא החלה להציג לו שאלות, לטענתו, מעליבות. אחר כך הופרד הצעיר מחבריו וממכרים יהודים אחרים שחזרו בטיסה והועבר לחקירה שנמשכה כשעתיים. גם לאחר שהורשה להמשיך בדרכו, מזוודותיו הוחזרו אליו כשהם פתוחות, ומתוכם נעלמו חגורות ופריטי לבוש יקרים.

"זו לא הפעם הראשונה שבנתב"ג מתנהגים כך", אמר בזעם דיפלומט ישראלי לעיתון, "צעירה אחת טיפשה ולא מקצועית יכולה להרוס מאמצים דיפלומטיים של שנים, אבל אין לנו שליטה עליהם". שגרירת ישראל בצרפת נפגשה עם האבא, מיליארדר ססגוני שמשקיע רבות במיזמים שיתוף פעולה בין יהודים-מוסלמים, ושמעה ממנו על כוונתו להפסיק את קשריו עם ישראל.

האב עצמו, אמר ל"מעריב" כי בנו זועזע במיוחד מההשפלה בפני חבריו וידידיו היהודים ומהיחס שבו נתקל כמוסלמי, דווקא כשהתכוון לספר לחבריו המוסלמים בצרפת שטעו כשאמרו לו כי יש בישראל מדיניות של עוינות ואפרטהייד כלפי מוסלמים, וכי הם נחשבים בה לאזרחים מדרגה שנייה. "עכשיו התברר שהם צודקים", סיפר הבן, "בשבילי הניסיון הזה נכשל".

לאחר ההתנצלויות שקיבל מישראל, השתכנע האבא כי מדובר במקרה חריג, והודיע על חידוש תמיכתו בישראל, הוא הוסיף כי "העובדה שאנשים לא מקצועיים כאלה מועסקים בעבודות הקשורות בביטחונה של ישראל מדאיגה גם אותי. עבור בני זו הייתה גזענות ברורה. אסור שמקרים כאלה יישנו. אני פועל למען ישראל מתוך הכרה מלאה בכך ש־70 שנה לאחר השואה אסור לחזור ולהטיח ביהודים ובמדינתם את מה שהשמיעו כלפיהם אז, ואסור להשלים עם הטרור האנטישמי. לכן אסור שהתנהגות של צעירה אחת תגרום לאנשים כמוני לשנות את דעתם".

ברשות שדות התעופה מסרו: "תכלית הבידוק הביטחוני הנה להזים כל חשש או איום על הטיסות והנוסעים בנתב"ג. מלבד זאת, שירות המוקדן בנתב"ג הנו שירות ייחודי המוכר היטב, בין השאר למשרד החוץ. אם היו עושים בו שימוש הייתה נמנעת אי הנעימות. לנתב"ג, בכל מקרה, לא הגיעה כל תלונה מהנוסע, ואם תגיע, היא תיבדק".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    התשאול מילא, אבל שעתיים? והשעתיים מילא, אבל ל ג נ ו ב חגורות ופריטי לבוש יקרים? עוד אפסיות של המשטרה – הארגון הכי שלומיאלי בישראל.